Ska ta det lugnt.

Det är 23 g o sol i Rom. 22 i Paris och London 17 . Den här helgen hade jag tänkt att vi skulle göra nåt hela familjen. London2009 var mitt lösenord på jobbmailen. Men så bidde det inte . 
Jag tröstade med att det är nog superdagar här hemma då så vi kan jäsa vid poolen. Men så bidde det inte...
Jag ska ta det lugnt den här helgen. Inte stressa . Jag har kommit på att jag stressar jämt. Jag är stressad när jag har långledigt oxå. Jag är stressad när jag är ledig för tvätt, handla, fixa, måste hinna ta det lungt. Förra långledigheten  var jag sur och stressad hela tiden. Tankarna molade . Snart är det måndag igen och jag hinner inte ta det lugnt. Leva i nuet. Den kursen skulle jag vilja gå. Hur gör man?

1 kommentar:

Fiffi sa...

Tips:
Djupandas.
Säg NEJ till sånt man inte måste göra och JA till allt kul. Man skiter i dammråttor och äter på papptallrikar ett par dar. Eller sätter dig i sängen, drar ner rullgardinen, stänger av alla telefoner och skapar en bubbla.

Man får ta till dom små halmstrån man kan skapa, för annars blir man galen...;D