Papa don't preach!

Änglar & Demoner finns!
Nu har vi följt Robert Langdon på bravader genom Rom.
Jag vill oxå vara i Rom men jag vill inte leta döa kardinaler förföljd av mördare och religiösa fanatiker.
Det påminner mig om när vi skulle hem från Rom i september fortfarande i rus efter Madonna konserten. 
Väl framme vid incheckningen....
"Passport please"
"Passen. Va fan, safetyboxen på rummet. Helvete, J spring". 
"Ta en taxi, du ska vara här om 40 min!" Jag gick och tog en dubbel espresso. J sprang, flög in i taxin och skrek: 
"Roma, hotel bla bla, Via del Corso. How much?"
"100 euro." 
"I'll give you 50 euro. 
"You can leave the car," sa taxiföraren torrt och drog ett nytt djupt halsbloss.
"Ok, 100 euro driiiiiiiiive!"
Där försvann mina taxfree pengar.
Han var tillbaka inom 40 men planet var 1,5 timme försenat så det var lugnt...J var allt annat än lugn...Taxiförare i Rom kör rätt häftigt i vanliga fall då kan ni tänka hur det var den här gången.
Filmen är väl värd att se för er som är Da vinci kodenfans. Jag vet inte om jag hade fattat storheten i den om jag inte hade läst böckerna. Har man läst dom är man fast i nåt man vill ska vara sant för det är så skruvat spännande. 
Evan - love is a splendid thing, all we need is love, love lift us up we're we belong- Mcgregor och Stellan -blubb blubb jag är en möglig bläckfisk- Skarsgård förhöjer filmen ytterligare.
4 döda påvar av 5 möjliga.

Inga kommentarer: