Fest i dagarna tre.

Herregud. 
Igår var det fest igen , den tredje kvällen på raken. 
Torsdag bjöd på grillning och vin på altanen. Det var väldigt gott.

Fredag var vi bjudna på 6-årskalas. Vi kom hem 01.00. 6-åringen hade somnat.
Det var en gitarr med i bilden och jag förvandlades till Celine Dion. Celine blev hes frammåt småtimmarna. Då passade det bra att bli Cornelis och jag sjöng Deidres Samba. Underbart, äntligen! Den låten kräver ett oerhört taktsinne. Jag vet inte riktigt om så var fallet i min version. Mot slutet var jag Axel Rose oxå. Det är lite olika det där.
Italiensk buffe , tårta, vin på altanen. Det var väldigt gott.

Och lördagen bjöd alltså på en 40 års skiva med party och glitter tema.
Kompisar från förr. Champange på altanen. Det var väldigt gott.
Tipstolva och illustrationstävling. Kvällen var verkligen min melodi.
En lagom lång middag med tal och upptåg från gästerna.
Jag fick en ingivelse och förstörde antagligen toastmasterns planering helt.
Oh, vad kul. Jag vill oxå hålla tal och stod redan upp. Det blev en spontan berättelse om min väninnas uppväxt med stöd av en bok jag gjort till henne med scannade bilder från fotoalbumen.
Och kan ni tänka, det var väldigt många som berömde mitt tal ?! Helt oväntat, men ändå så kom fylleångesten på söndag morgon som ett brev på posten. Vad fan sa jag egentligen?
Men eftersom man ska vara snäll mot sig själv fokuserar jag bara på de fina omdömena om mitt tal.
Jag dansade i fyra timmar. Ö bjöd in mig på en underbar bugg. L på tekno och M i silverpaljett klänning är alltid en höjdare men jag vet inte vad den dansen kallas. Fullt ös. Har skapligt ont i nacken och fötterna idag. Överallt förresten. 
Jag undrar vad de två Dj tyckte om oss när vi  60-talister stuffade loss som besatta.
Det var rätt kul att titta på deras frågetecken till ansikten. Haha!

Nu ska resten av maj bli vit...eller lite ljusröd.  Rosevin på altanen . Det är väldigt gott.







1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Ditt tal var underbart och albumet likaså. Kram L