Millimeter blir till centimeter sen till meter sen till kilometer och efter hundra år till mil.


Vissa ska en vecka till Mallis... Jag ska till, få se nu, vart var det imorgon, jo Västerås. High life!
När jag åkte till Gävle igår var det vägbygge typ halva vägen. Trafikvakter, stora guppiga grusstenvägar. När jag äntligen kom ur vägbyggesträckan hamnade jag bakom en... Cirkus.
Va fasiken, varför finns det inte speciella Cirkusfiler???
Jag arbetade länge och fick nyckel av butikschefen. Vid 21.00 gav jag mig och larmade butiken efter alla konstens regler och gick ut till parkeringen , tog bilen och höll på att krocka med grindarna. Någon smart Sequritasvakt hade låst tidigt idag. Det har aldrig hänt förut.
Jaha, då satt man inlåst. Kul, mitt ute i gävleborg. Fick vänta en halvtimma innan någon fick ut mig. Missade 45 minuter av Cityakuten. Projekt ruaway räddade hotellkvällen något och reprisen på Nip-Tuck.
Hemmåt igen och tog en annan väg över Sala och Västerås för att slippa vägbygget. Trodde jag.
Mellan Västerås och Hallstahammar satt jag i bilkö i en halvtimma och växlade mellan ettan och tvåan. I den andra filen asfalterade de. "Kör sakta" stod det på skylten.  No shit!
Vart skulle jag imorgon nu igen,  jo Västerås. Here we go again...

Inga kommentarer: