My day!

En självläkande terapidag. Nu ska jag bara göra vad jag vill.
Fick tips om en plantmarknad där man tar med sig krukorna och köper blommorna och planterar dem där med deras superduperjord. Där gick jag i en timme runt, runt och tittade och valde och valde. Det fanns en hel del "tantblommor" så jag fick välja med omsorg för att inte trilla i tantträsket bland bolltagetes och rosa hängpelargoner.
Jag som innehar så ung mental ålder valde en rolig buskig chokladblomma( se bild) med nästan bruna blommor, gräs, snöflinga ( ser ut som morotsblast med underbara stora blommor), lavendel och vit hänglobelia (lite varning på den), vit minipetunia (varning på den med men va fan jag är ju fyrt...trettionio år) och en betongkruka. Betongkrukor lirar bra ihop med mina rottingkrukor.
Hur som helst så trängde jag mig ner bland alla blommor, cabbade ner och lät blommorna och håret fladdra in vinden. Det står "let the sun shine in" över min registreringsskylt och det var just det jag gjorde. Det var ett härligt feelgood moment. Because I'm worth it!
Lunch med pasta och stora hyvlade parmesanflarn, mer plantering och ett dopp i poolen gjorde susen och huvudvärken försvann.
Jag sprang 5 kilometer kastade av mig skor och träningsbrallor och dök rakt ner i poolen. 
J hade jagat hemglassbilen som tutat hela kvällen när jag var i duschen och jag slukade en Magnum look alike snabbare än hemglassbilentruddilutten. Det som jag funderar över är:
Eftersom J oxå dök i poolen efter springrundan och fortfarande hade typ handduk på sig när vi åt glass undrar jag hur han var klädd när han köpte glassen...Fast inget förvånar mig längre när vi kommer till den biten.
Ha en underbar vecka, I'll!



 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart inhandlades glassen i enbart badbyxor! De två flicksnärtorna som körde bilen (en ordinarie & så hennes troliga sommarvikarie) tittade storögt på mina spelande muskler när jag kom springande.
Och så var ju Johns mamma där o ytterligare ngn mamma som kanske undrade...

Annik@ sa...

Från säker källa kommer här att de 2 stackars flickebarnen var något förundrade över J:s lätta klädsel, men de är vana vid det mesta...
// Flickornas chef

Anonym sa...

Ha-ha va skönt att höra att de kom hem till "basen" säkert efter denna skräckupplevelse ;)
//Badchefen