Anders Bagge och rabarber.


Inatt drömde jag att jag åkte hiss med Anders Bagge och några fler utan ansikten.
Anders Bagge, mannen som får Ernst att verka osympatisk.
Vi var nästan högst upp i sån där hiss som är inglasad som man kan se hela vägen. Högst upp var det inglasat som en spets.
Då börjar plötsligt hela hissen vobbla som om den var fäst i två linor och den ena gått av. Vi svängde sida till sida och stötte i glassidorna.
När vi var högst uppe stötte vi i taket och jag väntade på att hissen skulle störta rakt ner hela vägen men då vakande jag. Piiiuuuhhh.

Jag googlade på vad den drömmen skulle betyda men fick inget napp.
Däremot hittade jag att om man drömmer om att man skördar rabarber så ska man snart försonas med en övän?! Det är ju bra att veta.

Om man googlar på Anders Bagge + hiss så kommer man till en annan blogg där killen berättar om att han drömde att han åkte hiss med Anders Bagge och när de skulle ner åkte de upp?
Scary, vad är det med Anders Bagge och hissar som går uppåt???


2 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är vad du ville göra med Anders Bagge? I en genomskinlig glashiss! Naughty, naughty..

Petronella sa...

Ha ha, åka hiss!