Neggomåndag.


















Jag börjar med lite käck inredningskreativitet.
Om jag inte kan vara i Grekland så får Grekland komma till mig...
Jag har mina greklandsstenar lite överallt och tycker de är så otroligt fina.  Jag vill se dem mer och piffade upp vårt skitfula handfat på lilla toan med en liten list med greklandsstenar på.
Kreativiteten flödade och vips så var det fastklistrade stenar även längs tröskeln. Inte så praktiskt. Får putsa dem med tandborste. Det är ett senare problem. Typ om fyra dar. Förträng.
Boktips: Tyskungen av Camilla Läckberg. Precis läst ut den, Bra!


Nu kommer neggot.
Blämåndag. Ont i huvet. Handla. Coop.
Ingen hantverkare ringer och säger"vi fixar allt, om ett par veckor har vi gjort om badrummet tip-top"
Alla naglar har gått av.
Gått upp ett kilo på 4 dar.
Håret ser ut som Kristina Lugns.
Inget boxerkort, glömde det i fjällen.
Alla tavlor blir fula.
Linserna skaver.
Sockerabstinens.
Längtar efter krokus.
Får inga roliga mail. Bara såna till skräpboxen från nån i afrika som friar eller vill ha pengar för att studera?!
Har satt frön. Prydnadsgräs. Eftersom vi inte orkade gräva ner gräset i krukorna i jorden utan lät dem frysa ihjäl. Slött. Nu ska jag odla nytt. Ha! lycka till. 

Vill ha friår och läsa böcker, göra iordning verkstan till målaratelje och måla tavlor. På riktigt.
Barnen ville inte komma hem från fjällen. Dotter vill jobba i after-skin och sonen vill jobba som liftvakt." Eller som han uttryckte det: "Få betalt och inte göra ett skit. Perfekt jobb"
Om jag sover nu kanske jag vaknar upp till världens bästa tisdag.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch ....det låter inte bra...
men att fixa i källaren för tavelmålning ....det håller jag på .Inget är bättre terapi än att gå ut eller ner för att måla av sig
Kram