Helt vanlig dag och lite dagdrömmeri.


Lite sol och vips så blir man alldeles vårprillig.
Ut och springa . Ja, det ska jag göra efter jobbet.
Jobba. Jobba. Jobba.
Köpte två vita vårblusar på lunchen.
Jobba, jobba.
Hämta upp dotter och köra henne till GY.
Hem.
Göra mat till hungrig tonåring som uttalade "det var vegetariskt skit i skolan"
Köra tonåring till innebandy.
Hem.
Slänger i en tvätt.
Det var nu jag skulle byta om till springstassen.
Kom på att understället nu ligger i tvätten och det har blivit mörkt ute.
Inte alls så lockande längre.
Hämta dotter- tjong, in till stan igen.
Hem.
Göra mat till dotter.
Äta själv , bra ide.
Läxförhör:Lappland
Hämta tonåringen från innebandyn.
Ont i huvet
Hänga upp tvätten.
Städa, toan där uppe. Borde ta toan där nere och golven. Trött på att sparka smulor köket.
Kraschar i soffan och väntar på att min inhyrda nakna kock ska bli klar med muffinsen... 
Där fick du J för att du är borta fem dar!
ZZZzzzzz.....




4 kommentarer:

Anonym sa...

"Vegetarisk skit" Så säger man inte om mat.....
Mindre god mat ....
Lär tonåringssonen det ...
Från en matmor
Kram o ha det bra nu sticker vi till Sthlm

Petronella sa...

Det inte jag som sa det det var naturligtvis sonen. jag gillar veg. mat.

J sa...

Ha-haa, synd att du inte hade en bild på mig, då hade allt var som på bilden fast det hade inte fått plats ngn kastrull så nära kroppen...;)

Tjo, snart hemma igen till tvätt, mat och städning, håll ut älskling!!

Anonym sa...

Vaddå dissar träning, du tränar ju innebandy typ var fjärde onsdag...Den där kocken har jag skrivit upp på min önskelista, han kan få dyka upp med eller utan kastrull:-)

PS! Vad är det för en anonym, sur matmor som kommar din blogg??? Tycker man veggo är skit så skriver man det!! Du är diplomatisk du...själv skulle jag svara som en barnslig och stött...ja, som den mogna 40-åriga mor man är. Typ "skit in det du grisen"