Lössnö och amöbor.


Idag har låren fått sitt. Det har varit skön lössnöåkning. Fast det är svårt att åka i lössnö. Har mest sett ut som en tant...fast det är man ju snart...Börjar bli rädd för att göra illa mig i backen. Tant.
Nu står lasagnen och puttrar i ugnen och rödvinsglaset är nära till hands.
Gav mig ut på lite promenad och försökte spana in nåt snyggt att fota. Inget napp, bara granar med snö på. Hade hoppats på en vintervit hare eller en snygg solnedgång.
Kollar in rapport (har en Dagens industri fantast i stugan som bara måste kolla in hur det går med Saab) Ser ett inslag om Rosengård och deras kackerlackor och totalmögliga badrum. Vad är det för några som är hyresvärdar där? Typ Öbo säger Dagensindustrifantasten. Fast i Malmö då. Möbo eller AMÖBO med tanke på standarden på lägenheterna. Hoppas det blir sanerat snart och att stackars hyrestagarna blir fett kompenserade på hyran.

Dagensindustrifantasten satt tyst en lång stund idag vid frukosten sen sa han med en blick riktad långt långt ute bland de vita topparna. " Undrar vad som hade hänt om inte Saab hade sålts då för en tio år sen?" "Ja du, det har jag verkligen funderat över", svarar jag. NOT.
Vi har alla våra intressen och för väl är väl det.
Notera att jag använder mig av ord som fett och not. Ungdomligt, inte tant ännu...
Go fredag vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra i snöskogen. M jobbar så här blir det till att kolla Let's Dance helt allena (rätt skönt att få se allt man vill utan att nån knorrar om trash-tv).

Ha det bra tant P!
Kram H (okej...oxå tant dårå)