Antingen eller...











Nu ska det nog ske. Badrummet a la 90 - tal ska få en totalrenovering.
Har varit livrädd att dra igång det men nu måste vi göra det. Måste.
Det är inte lätt att välja kakel, möbler mm.
Det lutar åt vita, matta, stora rektangelformade plattor med mörkgrå, små rektangelformade plattor i duschutrymme och bakom toan. Mörkgrått golv stora plattor där med. Golvvärme. Tjoho! Vit möbel med stort handfat. Fast inte dubbel, vi la ner den tanken när sonen flyttade ner. Behovet försvann helt plötsligt. Nu är fighten mellan tonåringens ostyriga hår och Daxwax förpassat till källarplan. 
Jag vill ha vit möbel för man tröttnar så fort på de olika träslagen. Ibland är det björk, sen ek , sen valnöt o så helt plötsligt är det furu igen gud förbjude...Fast det är snyggt med valnöt....
Duschen ska bli en stor gråtonad ...eller ska vi ha frostad?...glasskiva med ingång från båda sidor tror vi. Eller från en sida bara...
Eller ska vi kanske ha vita stora plattor med ljusgrå småplattor och valnöt under handfatet???
Det blir lite mer värme och en mjukare aproach då.
Svart/mörkgrå (nästan svart) blir så hårt. Lite för manligt?


Nä nu får jag be om omröstning. Kommentera här och Nu!

Vitt med mörkgrå. Vitt handfat.
Vitt med ljusgrått och valnötshandfat.

Jag lägger in alla före och efter på www.styleroom.se när det är klart så ni får se resultatet.
Det är en rolig sida där man får lägga upp sina bilder på sina hem. Jättekul. Massor av tips!
Där kan ni redan nu se poolbygget och nya sovrummet.
Mitt namn där är Petropella.




2 kommentarer:

Fiffi sa...

Jag röster på grönt. Grönt, ganska mörkt kakel med guldhandtag på handfatsmojängen. Nähej. Inte det. Då röstar jag på vitt med ljusgrått och valnötshandfat. Det känns mer ni ;)

Anonym sa...

Vitt håller jag på Det ser alltid fräscht ut.....
Dusch med frostigt glas eller bubbler gör att det inte ser ofräscht ut när man duschat....
Ska bli kul att få se i verkligheten så småningom...
Kram
IBL