4 röstsamtal fattigare . 099-32006















Då var det igång. Melodifestivalen. Det är kul!
Vi hade laddat upp med melodifestivalgobitar som jag fraktat med från götet där det var festivalfeber. Jag fick stänga igen målarburken mot glam och glitter. Det är inte så glammigt att ligga bakom toastolen och försöka måla panel...men det blir nog bra när det blir klart. Färgen jag köpte på coop i morse hette champinjon?! Den är snygg trots namnet.
(men så finns det ju färg som heter typ Öjvind och Erland i Enskede måleriaffär..)

Låtarna var ovanligt bra , men det brukar de ju vara första avsnittet för att totalt haverera avsnitt nr två...
Petra Mede gjorde en strålande insats! Kul parodi på klänningsorgien. 

Jag tyckte:
Låt nr 2 var bäst
Alcazar, har aldrig gillat dem men nu var det riktigt riktigt bra!  Hanna Hedlunds syrra är som en plastig barbidocka- Hanna.  Topp 3 i finalen ihop med Måns och EMD. 

Klänning nr 3 var finast.
Nunneklänningen påminde mig om den fantastiska lunch vi åt i Rom . Efter mycket letande hittade vi det mest perfekta stället. En sidogata på en liten Piazza. Antagligen var det ett nunnekloster i närheten för bland en och annan korrekt affärskvinna på vepsa och omslingrande par skyndade det nunnor förbi hela tiden. Vi blev serverade en perfekt carpaccio av ... ja, ni som följer denna blogg vet av vem. Servitören som tar sitt arbete på största allvar. Jag ska tillbaka!
En parantes...

Töntigast var: 
Serneholt eller Shirley. Varför väljer Shirley så dåliga låtar? ( förutom Min kärlek, den skulle ha vunnit då.)
Skön låt som växte fort om man blundade: 
Uggla som kom otippat med. Surprise!
Tråkigast: Emilia.
Tråkigast att den inte kom med: Nr 1 skinntjejen och Nr 2 , killen med v-ringat och slitna jeans.
Trodde den skulle komma med : Scotts.

Jag citerar Christer Björkman "imorgon är en annan dag" (vi döpte dock snabbt om den till "I morgon är ett annat hål")  Imorgon blir det mer champinjon på väggarna och Dm final för sonen!!!



Inga kommentarer: