Vegetarisk fis i rymden!


Idag fick vi en bilaga med sonens veckobrev ang. den vegetariska skolmaten.
De har bestämt att ge barnen veg. mat en gång i veckan pga. att det är miljövänligt?!
För att våra barn ska bli medvetna och tänka miljövänligt.
Va fan! Det är det löjligaste jag hört.
Det räcker ju att dra ner till medelhavsländerna för att se hur uråldriga kylagregat pumpar ut svarta avgaser och gifter. På vintern går de lika tungt fast med värme. Tänk hur många såna det finns i övriga världen för att bekämpa värmen och kylan. Fast de är ju oxå en fis i rymden i det stora hela. Men om vi äter veg. mat i skolan i Närke då ska det nog förändra hålet i rymden som blir större och större....
Jag undrar hur mycket mindre mat de behöver tillaga de dagarna de har veg. mat?
Det låter ju fint. Miljövänligt=sparåtgärd.
Det enda jag begär är att skolan har för ändamål att göra 100% av eleverna mätta varje dag.
Det kan inte vara fallet för det är bara så att barn föredrar inte veg. mat.
Det enda jag vill är att mitt barn käkar lunch varje dag för att orka med skoldagen och inte komma hem med huvudvärk. Är jag ego?



1 kommentar:

Anonym sa...

I totally agree, det är ett j-la skitprat att miljön skulle vara skälet. De behöver bara laga hälften så mycket mat en gång i veckan! Ska vi demonstrera? Utanför Norra i morrn kl 8.30?