Aaaaajjjj.

Jag har fått massage och vem säger att det är skönt? 
Jag har så fruktansvärt ont redan. Bara ett par timmar efter behandlingen. 
Det känns om jag blivit överkörd av en stridsvagn. 
Linnet under t-shirten känns som om det vore av rustningkvalitet i tung plåt.
Jag ber dem alltid att göra lite lösare men det verkar trigga dem ännu mer. "-jaha, då behövs det lite mer där" säger de bara och fortsätter. Kunde jag se dem i ansiktet skulle jag se att de blev blankt jävulsröda med små horn i pannan. 
Jag har bara konstiga upplevelser av massörer. När vi var ett helt gäng tjejer nyss fyllda 30 på Loka Spa fnissade jag glatt åt massösen som tjejerna före mig blev tilldelade. Die massös aus Deutschland uber alles. 65  jahre alt.
Jag väntade mig en likadan. När mitt namn ropades upp var det inte Die Massös som skrek "raaauuuus bittehhh" utan  "- Ciao bella". Massören var en yngling direkt hämtad från en Piazza i Rom fast utan cappucinon i sina lena smidiga händer.  Jag kände mina vänninors svarta blickar bränna i ryggen på mig där jag svassade iväg tillsammans med Antonio endast iklädd min vita morgonrock med matchande tofflor. Flopp, flipp.
Han talade om att han hade väldigt heta händer för han var lite febrig. Vem fan var inte det?

I Peking var det en ung kille från kinesiska landsbygden som masserade fötter i stan för att försörja sina föräldrar och syskon. Han hade faktiskt syskon och det är ju inte så vanligt i Kina. Fråga inte hur jag vet allt det där för han snackade inte ett ord engelska utan bara kinesiska. But we found a way. Han kunde ordet U2. Det löste ju allt.
Det gjorde så vansinnigt ont och sitta och njuta var det inte tal om. Han hittade en punkt under foten som tydligen visade att min mage var kass. Daaa, we're in China???
Det jobbigaste var att han hade blicken riktad rakt i skrevet på mig hela tiden så som den är när man somnat med blicken. Det var bara när jag pratade med honom som han tittade på mig i ögonen. Därav vår ingående konversation.

Efter massagen av Antonio hade jag inte ont efteråt.
Massagen idag blev inget pinsam som jag kan tycka när man ska ta av sig inför en främmande kille. Dagens massör var närapå helt blind.  Piuhh.

Bilden: J:s och mina fötter på en dubbeldejtmassage i Peking.



1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, sehr gut mit die massage. I Thailand GICK de små thaländskorna på ens rygg vid en viss sorts massage. De är ju tunna o små, men jäklar vad vi skratatde samtidigt (och då gjorde det ont!)