Söndagsfunderingar.


Nån mer än jag som tycker  Stenmark och Jill är lika som tvillingar?.
När jag var liten fanns det tuggummi som hette Riff. Lakrits var kanongott. Jag hade en kompis som  lurade mig en gång och bjöd mig på en buljongtärning. Det såg precis ut som Riff. Men det smakade inte så...När jag var liten åt jag bara filmjölk med socker, pannkaka med socker och apk- limpa med havrefras på (inga frågor på det, tack) så den smakupplevelsen kan jag fortfarande förnimma. Det var någonting helt nytt. Nämligen smak.

Jag älskade Fridas låt Dunka mig förra året.Jag tror jag är den ende. Så skönt gung i den och den är lätt att sjunga, hehe. Som sagt, sjunger hellre än bra.
Jag vill verkligen att våra inhyrda trubadurer på 40+40 årsfesten ska öva in den. Undrar hur det kommer låta? En kraftigt brytande engelsman som ska sjunga på skånska. Kan bli kul!

Ricky Martin har blivit tvillingpappa? Är han Gay? De föddes av en surugat mamma tydligen. Tänk vad lite man vet. 

Nu har jag jobbigt med längtan till Grekland igen. Jag får ont i magen och blir förbannad av alla dessa vackra bilder därifrån. Dumt, när man kan njuta. Jag har bidragit med en bild på Kalimeras fototävling "min bästa greklandsbild" tror jag kan ha en chans . Min sticker ut från de andra. Jag kan publicera den här när tävlingen är över annars blir den diskad tror jag.

Det verkar inte så smart att åka till mamma mia öarna i år. Det är bara de som kommer öka i besöksantal i år om man får tro på forumet på Kalimera. Därmed skjuter priserna i höjden där oxå. Kanske kan vi ta en Lefkassväng till Nicos igen. Eftersom badrummet ska renoveras och inte görs utav Bygglovsmattte helt gratis så får vi se om vi får stanna hemma vid poolen här hemma i regnet istället.  Det är ju inte helt fel men inte i fyra veckor i sträck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pool hemma? Nice!
Om det är fint väder förstås...
Annars är det väl ofta så att de som andra har låter så mycket mer fantastiskt än det man själv har.
Hoppas hur som helst på en varm och solig sommar. Love it, love it, love it!