Humansmart!

J och jag har gjort IQ testet på Mensas hemsida. Vi var nästan lika smarta. Ja, Okej J, du hade några poäng mer än jag. Du är ju sån som kan räkna ut rätt vinkel på en vinkelsågen och sånt. Vi hamnade en bit över snittet, det var ju lugnande. Ibland tvivlar man ju... (Snitt i SE. IQ 107) 
Statistiken visar att i Litauen (118)är man smartast. Tätt följt av Cypern. I Kanada verkar de rätt korkade.(79)
När är man smart?
Är en kvinna smart när hon lämnar sin rika man som misshandlar henne och barnen? Är det då smart att ge sig ut på gatan utan tak över huvudet till sina barn? 
Svar: JA.
Är det smart att att ha ett IQ på 151 , ha ett ytterst komplicerat arbete som atomfysiker men vara utan förmåga att fungera normalt bland människor. 
Svar: Jag har hellre ett IQ på 12.
Är det smart att handla efter från hjärtat utan någon som helst baktanke? 
Svar:  Antagligen inte men det är äkta och humant. 
Är det smart att vara sig själv även om det alltid inte är så passande? 
Svar: Yes, take it or leave it. Fuck you!

Dagens ordspråk:
"Dina aktioner är ditt ödes frö."

Tack Cityakuten för ordspråket. Jag älskar smaskiga läkarserier, osmart va?!







1 kommentar:

A-L sa...

OMG, jag skulle aldrig våga! Jag låter bli, i tron att jag ligger kring 150. Dessutom smal, snygg, trevlig och socialt kompetent. Not