Spring is in the air.

Den kanske bästa stunden på hela året? Sitta på altanen i täckkappa och njuta av värmen mot ansiktet. Lyssna på segelflyget som blir uppdraget av ett motorplan, 11:ans buss (tyvärr), pippifåglarna, grannfruarna som börjar prata med varann över häcken på bred närkingska, grannkarl som testar sin Harley utan ljuddämpare för första gången detta år och mannens stökande i trädgården. Nu har J köpt den där högtryckstvätten som dom hade rabatterat med 30% på Coop. Nio meter slang eller var det sladd, terasstvättsmunstyckeoch tvättborste till bilen. Ojoj, fina grejor det där.
Jag är rätt nöjd med att ha gått till syrran. Det tog en halvtimme . Tryckte i mig prinsesstårta och en halvtimme hem. Jag har röjt bort alla tall och grankvistar från krukorna.
Mina vårkänslor började spira för ett tag sen och det resulterade i att jag sådde prydnadsgräsfrön. Det har väl gått så där. Ena sorten har frambringat ett strå...ett.
Den andra sorten har frambringat flera tunna, tunna strån. Om jag andas på dem viker de sig och går av. Det har även blivit ett skikt av mögel över jorden. 
Vem trodde jag att jag var? 


Inga kommentarer: