Kiss-kiss-kiss


Hur får man ut en kattunge under soffan? 
Hela familjen ligger på golvet och försöker få katten att komma ut. 
Pratar lugnt, leker lite med liten råtta, petar in lite mat. Vi inser att hon är hungrig. Hon får all mat under soffan. Hon får även slicka lite på vitamintuben, gott. Men ut kommer hon inte. 
Jag inser att jag inte dammsög så noga därunder...
Igår när vi hämtade henne på en kattutställning i Stockholm blev det ett tårfyllt farväl med uppfödaren. Jag kände mig som en bov.  Det är kul och se hur burarna är inredda. Bilden är lite suddig men tar med den ändå. Kristallkrona, två pompösa tavlor med guldram och persisk matta åt den lille kissen.
Nu måsta vi lösa uppgiften med kattlådan som inte går in under soffan. Det slutar väl med att hela vardagsrummet är ombyggt för den lilla varelsen. Vad gör man inte ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ut lite torskblock på fingolvet så ska du se att det löser sig. Men var är din schlageranalys? *väntar spänt*

Petronella sa...

Schlageranalys. Ja du vet ju vad jag skulle göra om Operan vann det talar väl sitt tydliga språk.