Uppåtstigande kurva.

Livet leker, 
hallen är färdigmålad, 
det är helg, 
det ligger en oxfile och mörar sig i kylen,
J har köpt fint vin,




jag var hos frissan Jimmy igår, (Kristina Lugn frisyren försvann, nu blev det mer...Carola)
jag har hittat ett par jeans och 
jag har fått en Blogaward!!!! 
Kan det bli bättre?
Nu kommer det andra tongångar ur P:s tuta.

Kom och tänka på mitt tidigare inlägg angående att leva in nuet. Tänk om jag skulle gå omkring och fundera på allt jag har och värderar. Jag skulle fan låta som Carola hela tiden. 

Pest eller Kolera: 
Låta som Carola hela dagarna eller vara lite bortskämd barn av idag och inte fundera nåt allvarligare på att det kommer is ur frysen och bubbelvatten ur kylen.
Jag tror svaret kommer här. Vi har vi köpt en toa med inbyggd doftagott.

Vad gör man med en blogaward? Tror man ska skicka vidare till nån. 
Risken är ju att det blir "-du är bäst, nä du, nä du, nä du, nä du."

Jag är riktigt häpen hur träffande Ett litet stort liv är, nästan så man tror hon är här och snokar och inne i mitt huvud.  
Galaxer i mina målarbraxer är mitt Ex. Exsvägerska och en av de mest underfundiga människor jag mött. En blogg där man kan garva läppen av sig i dagar efter man läst ett inlägg och så engagerar hon en så man blir sjukt irriterad andra gånger. Läs även hennes böcker .(se hennes blogsida)
Ni får båda Awards av mig, raringar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru, Kristina Lugn är min! Innan jag klippte av luggen var jag en ren kopia av henne, nu är jag en skugga möjligen (för rykorna i pannan har vi gemensamt kvar). Va kul att du är så nöjd. Det vill jag också va. Om jag vägde 10 kg mindre, hade tjockt glansigt hår och lite mer tid/pengar/inspiration att inreda, då skulle jag vara på topp! Men det är ju, precis som du skriver, a piece of shit egentligen. Kanske skulle ut o springa 25 meter (för det är nog vad jag mäktar med, men ändå), skulle verkligen behöva komma igång, det räcker liksom inte riktigt med innebandy varannan onsdag. Ha en lovely helg!

Anonym sa...

Nej fy för Carola! Speciellt när hon pratar. Däremot blev jag mycket intresserad av en dofta-gott-toa.

Fiffi sa...

Tack kexet! Ett (en?) Award värmer mer än Jack Killians röst i natten. :D