FixarP.

Ska jag?...eller inte?...lite ont i ryggen...det är så snöigt... ? orkar jag ? Jo ...eller ...Jo, svänger in till Coop och köper 3 liter ljusgrå färg som heter Margareta??  Nu ska hallen fräschas upp. Maskerar och rollar Margareta på väggen. Hon är lite blek. Kanske blir det bättre när hon torkar till.
Igår tapetserade jag. Väggen hade varit cafe latte med spackelfläckar här och var. Vi såg dem inte ens längre. Men vips så var fixarP här och det blev som nytt. Faktum är att det behövs lite fix på många ställen och det är det som fixarP fixar med nu.
Jag måste alltid börja i smyg för när jag säger "måla lite" så drar byggarJ  sin version om vad som måste fixas.  "ProffsOla får komma. Vi måste målarfoga, taket målas och listerna måste bytas. Inget kladd, riktiga grejor, bla bla bla" Det är då fixarP:s öron lägger av verksamheten och börjar fundera på vilket århundrande byggarJ pratar om.
Sen gäller det att börja lite innan byggarJ kommer hem och då säger han "nu är hon igång, vad söt du är". ProffsOla får vila.  FixarP kan själv.
Det är så en slipsten ska dras!

 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan vi "tjejer " fixa
Jag har ju gjort det under alla år .
Det ska bli spännande att se resultatet
Kram
IBL

Anonym sa...

Vad duktig du är- på en måndag! Själv sväljer jag en valium och kryper ner under täcket tills inspirationen kommer. Nääee, skoja! Men här hemma ska också fixas om minsann, nya fondväggar med råspont och lämna in en soffa till tapetserare för målning/omklädning. Vill bygga uterum oxå men då kommer snåljåpen (J) och säger att jag får välja mellan det och Grekland...då väljer jag BÅDA!