En resandes sysselsättning i bil.

Resan hem idag ca:2,5 timmar från Gävle:
Pratade lite i radio. Den här gången var det programmet "Christer" i P3 som fick den äran.
Sanning eller bullshit. Åkte ut på andra frågan. Har hästar mer sperma vid en utlösning än en tjur? Vilken fråga. Det är ju inte för att det finns ett uttryck som "tjuren från Bronx". Så klart att det var sant. Men nej då. Tack och hej!

Funderade på ortsnamn. Mellan Gävle och Avesta ligger en ort som heter Hökmora.
Kan inte att låta bli att säga högt varje gång jag åker förbi där. "Mökhora" . Stackars jävlar att bo där.

Vidare mot  Fagersta, där jag för övrigt alltid får ångest, har någon satt citatteckan runt ordet Centrum på vägskylten . Kan förstå varför...

Fick även höra på radio att Christer Fugelsang ska tillbaka till rymden om 139 dar. Vad tråkigt för honom när det är så fint väder här då.

Lyssnade på mig själv när jag kom hem, på P3 och vet ni vad?! På radion låter det precis som om jag pratar närkingska,  ha,  skulle jag?

1 kommentar:

Sofia sa...

Mohahahaha =) jo då du pratar faktiskt närkingska =) /Sofia